Sunday 10 February 2013

SAMBUNGAN EPISOD CURANG YB TENGKU HASSAN BERSAMA ISTERI AFENDI, AIDA TENGAH.....



Meski pun rumah yang didiami Afendi tidaklah tesergam sebesar rumah YB Tengku Hassan, tetapi di rumah itulah sekian lama Affendi, Aida dan anak-anaknya menikmati kebahgiaan.
Baginya kebahagiaan adalah segala-galanya. Anak-anak hasil perkongsian hidup adalah cahaya dan simbol cinta kasih sayang mereka.
Namun setelah hadirnya YB Dato’ Tengku Hassan yang kaya dengan harta, manis bertutur kata telah menjerat hati isterinya, Aida Tengah untuk mencintai lelaki berpangkat itu.
Aida mula berubah kasih. Aida sudah melupakan bahagia bersama suaminya Afandi kerana memburu kebahagiaan baru yang dijanjikan oleh YB Dato’ Tengku Hassan Omar. 
Godaan harta dan pangkat telah membutakan mata hati isterinya Aida....
Aida yang cukup dengan pengetahuan agama...membuang segala pengetahuan itu ketepi, hanya kerana nafsunya telah berubah kepada lelaki berpangkat YB dan Dato’ itu.

Dia memilih untuk berlaku curang pada suaminya.
Pilunya hati Afendi bila mendapati isteri sendiri curang dengan YB dari parti Pas itu yang disangka Afendi warak dan kuat agama.
Dia sangkakan kehadiran YB dalam hidup mereka sekeluarga untuk membantu bukan merampas isteri kesayangan !!
Kalau kuat agama dan warak, macam mana dia suruh isteri saya mengurut dia...
Ah...lelaki...tidak boleh percaya!! 
Tapi pada masa sama terbayang, isterinya Aida juga tentu menunjukkan kemanjaan seperti manjanya Aida kepadanya sebelum ini....
Kalau dah mengurut berdua-dua...pihak ketiga adalah syaitan. Tentu urutan yang sangat manja dan istimewa.
Peristiwa kecurangan isteri yang pergi dan berkurung dengan Tengku Hassan di rumah bunglow mewah YB Pas itu di Padang Negara sungguh melukakan hatinya.
Dia melihat dengan matanya sendiri kereta yang dibawa isterinya berada di rumah wakil rakyat Pas itu kira-kira jam 11.00 pagi.
Khidmat mengurut apa kalau berkurung begitu....mulai saat itu hatinya hancur luluh.Dia sudah mula mengsyaki, Aida Isteri tersayang sudah berlaku curang dengan YB Pas itu.

No comments:

Post a Comment