Thursday 16 May 2013

Kabinet Gabungan Terbaik DS Najib


Najib Tun Razak menunjukkan fail yang mengandungi senarai Kabinet sambil diperhatikan Muhyiddin Yassin ketika mengumumkan Kabinet 2013 di Putrajaya, semalam. - Utusan/MOHD. NAJIB MOHD. NOR

PUTRAJAYA 15 Mei - Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan barisan Jemaah Menteri yang diumumkan hari ini sebagai Kabinet berimbang menggabungkan pemimpin berpengalaman, teknokrat dan orang muda.

Perdana Menteri berkata, Kabinet baharu tersebut mampu meneruskan dan menjayakan agenda transformasi nasional selain meningkatkan kepercayaan dan keyakinan rakyat.

"Selain memberi tumpuan kepada kebolehan dan kepakaran masing-masing, isu-isu seperti integriti dan rasuah akan diberi tumpuan oleh Kabinet yang baharu," katanya dalam sidang akhbar khas pengumuman Kabinet baharu di sini hari ini.

Yang turut hadir Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Ketua Setiausaha Negara, Datuk Seri Dr. Ali Hamsa.

Sidang akhbar itu dihadiri lebih 100 pemberita dan jurukamera daripada media tempatan dan antarabangsa.

Najib percaya, anggota Jemaah Menteri yang berpengalaman sama ada sebagai menteri atau timbalan menteri sebelum ini akan menyumbang kesinambungan kepada pembangunan negara.

Sila klik pada gambar untuk paparan yang lebih jelas


Beliau berkata, kumpulan teknokrat yang dilantik pula akan menyumbang kepakaran khusus terutamanya mencetus idea-idea yang kreatif lagi bernas untuk pertimbangan kerajaan.

"Selain memiliki kebolehan, golongan muda (dalam Kabinet) juga akan membawa cita rasa orang muda kepada pertimbangan kerajaan," katanya.

Antara pemimpin berpengalaman yang dinamakan semula dalam barisan Kabinet baharu ialah Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein (Menteri Pertahanan) dan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi (Menteri Dalam Negeri).

Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Maybank, Datuk Seri Abdul Wahid Omar (Menteri di Jabatan Perdana Menteri) dan tokoh pendidik, Datuk Mary Yap (Timbalan Menteri Pelajaran) dilihat sebagai golongan teknokrat yang mampu menyumbang kepakaran dalam bidang masing-masing.

Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin (Menteri Belia dan Sukan) dan Datuk Abdul Rahman Dahlan (Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan) pula merupakan antara orang muda yang menganggotai Kabinet.


Sumber

Baca Artikel Menarik dibawah:
 
Nik Aziz Bukan Pemegang Kunci Syurga,Bila Mati Melayu Akan Bersatu

Kerana Pak Haji Miang Mei Hua Melacur Lagi


Gempar!!!50000 Pelacur China Hilang Di Pulau Pinang???


Gempar!!!Muslimah Pas Berbogel Sempena Kempen "Blackout" Di Stadium Kelana Jaya?

Gempar!!! Anuwar Diliwat Sampai Gila?

Airmata Darah Keputusan PRU13,Masih Nak Bermimpi lagi?

MAMPOS -!!Video Khas PRU 13 Saksikan Aksi Anwar Ibrahim

Aishah Baby Tak Main Dengan Tok Guru Nike Aziz??

EKSLUSIF : VIDEO AKSI TERLARANG ANAK ANWAR PART 1 AND PART 2

Panas!!Video Pengakuan, Calun PAS Ladang Membalun Isteri Pengikutnya?

EKSLUSIF : VIDEO AKSI TERLARANG ANAK ANWAR Part-1

Video Terkini!!Pelacur Diupah untuk Tipu Warga Putrajaya

Hot!!Biodata Wanita Simpanan Mustapha Ali Didedahkan

No comments:

Post a Comment