Sunday 19 May 2013

Zetto Standley Tabik Spring Untuk Zahid Hamidi



Hormat TABIK kepada Menteri KDN kita yang baru, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi ! Berbanding Menteri yang terlalu OVER mengambil sikap APOLOGETIK dan BODEK, Zahid tanpa basa basi menunjukkan KETEGASANnya melalui kenyataan2 yang sememangnya dinantikan oleh majoriti rakyat Malaysia.TAHNIAH!

"Saya tidak akan memberi amaran tetapi tunggulah tindakan tegas,"


"Pencegahan itu lebih baik daripada penyelesaian, dan pencegahan awal itu lebih murah 'harganya' berbanding penyelesaian masalah. Saya akan guna pendekatan itu agar pihak kerajaan tidak disanggah dan mereka (pembangkang) juga tidak melakukan penyanggahan," - Utusan


Sebelum itu pihak pembangkang sudah cuba menggunakan taktik lama yang sebelum ini berkesan dalam mencalarkan kredibiliti Menteri, yakni memberi tekanan supaya Menteri menarik balik INTRO GEMPAK. Jika berjaya, maka selamanyalah tindakan MENGALAH itu akan melekat pada imej Menteri itu.


Contohnya, Menteri yang sebelum ini begitu gah dengan aksi mencabut keris tapi bila diasak oleh pembangkang terus tergagap2 meminta maaf ......


Zahid yang sebelum ini mencabar mereka yang tidak dapat menerima sistem demokrasi yang telah kita amalkan selama ini agar berhijrah ke negara republik telah menerima kecaman dari pelbagai pihak agar menarik balik dan meminta maaf, ternyata tetap bertegas dengan kenyataannya itu.


“Jika golongan ini mahu menerima pakai single transferable vote yang digunakan oleh negara republik, sepatutnya mereka berhijrah ke negara-negara berkenaan untuk mempraktikkan kepercayaan politik mereka.


Malaysia bukan negara untuk menterjemahkan kepercayaan politik mereka. Jika benar setia kepada negara kena terima sistem politik yang membentuk kerajaan sedia ada kerana sudah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan,”


Respon dari ketua pembangkang -


“Kamu ingat negara ini bapa kamu punya? Ini cara menghina rakyat,” - teriak Anwar

Saya bersetuju dengan artikel dari ZAMKATA -

Zahid sendiri tidak seharusnya bersikap apologetik bila dikritik kerana kenyataanya itu kerana mereka yang mengkritik itu tidak memberikan faedah kepada BN dan juga kepada kepentingan nasional negara ini.


Mereka ini adalah gulongan yang jika berbudi bahasa atau bercakap dengan bahasa beradab pun tidak melihat kebenaran kerajaan dan tidak akan kembali menyokong kerajaan.


dan seperti yang saya katakan juga -Tidak ada sebab untuk Zahid minta maaf pun dan tidak ada sebab KJ perlu masuk campur mahu 'minta maaf' konon ia kenyataan peribadi Zahid.


Kita telah amalkan cara Pilihanraya yang sama selama 13 kali sejak Merdeka, tidak pernah timbul masalah pun. Alih2 PRU13 sebab PR tk dapat undi majoriti, terus ANwar @ PR melalak kata sistem yang diamalkan sekian lama adalah tidak sempurna. Selama ni ? ?


Cara permainan tidak boleh ditukar sesuka hati macam negara ini mak bapak Anwar yang punya !


Tidak ada untungnya untuk Zahid membetulkan kenyataannya itu kerana jika ini dilakukan akan menurunkan tarafnya kepada Menteri yang meminta maaf setelah menjulang keris dan akan hilanglah bisa sebagai Menteri Dalam Negeri dalam langkah silat pertama.. Ibarat bunga langkah sembah bagai nak rak bila tang bertarung tak ada buah kilas utk matikan serangan lawan dan menyerang balik!!


Kepada menteri muda belia gagah perkasa :Tak perlulah nak memandai2 komen kenyataan Menteri lain, seolah nak MEMINTA MAAF bagi pihak kerajaan kerana keterlanjuran Zahid dengan mengatakan Zahid bercakap atas dasar peribadi.


Saya sebagai rakyat Malaysia menyokong kenyataan Zahid dan akur Zahid bercakap bagi pihak kami yg cintakan kedamaian!!!!


Malah tidak sabar menunggu Zahid MENGOTAKAN KATA-KATANYA dalam bentuk TINDAKAN !


Seperti BIASA, pemimpin2 Umno lain akan SENYAP DIAM MEMBISU bila ada Menteri Umno yang diserang hebat oleh pembangkang. UBAH LAH perangai tu sikit, jangan duk sibuk tuding jari kepada orang lain suruh ubah, UBAH DIRI SENDIRI DULU !


Sumber 

Baca Artikel Menarik dibawah:



UMNO Di Bogel Dan Dilacurkan !! 3 Naib Presiden Sibuk Jadi Menteri ?!!


Adam Adli Anak Setan Ditangkap Ketika Sedang Menghasut Ditepi Longkang


 
Kabinet Gabungan Terbaik DS Najib


Nik Aziz Bukan Pemegang Kunci Syurga,Bila Mati Melayu Akan Bersatu

Kerana Pak Haji Miang Mei Hua Melacur Lagi

Gempar!!!50000 Pelacur China Hilang Di Pulau Pinang???

Gempar!!!Muslimah Pas Berbogel Sempena Kempen "Blackout" Di Stadium Kelana Jaya?

Gempar!!! Anuwar Diliwat Sampai Gila?

Airmata Darah Keputusan PRU13,Masih Nak Bermimpi lagi?

MAMPOS -!!Video Khas PRU 13 Saksikan Aksi Anwar Ibrahim

Aishah Baby Tak Main Dengan Tok Guru Nike Aziz??

EKSLUSIF : VIDEO AKSI TERLARANG ANAK ANWAR PART 1 AND PART 2

Panas!!Video Pengakuan, Calun PAS Ladang Membalun Isteri Pengikutnya?

EKSLUSIF : VIDEO AKSI TERLARANG ANAK ANWAR Part-1

Video Terkini!!Pelacur Diupah untuk Tipu Warga Putrajaya

Hot!!Biodata Wanita Simpanan Mustapha Ali Didedahkan
 

No comments:

Post a Comment