Sunday 17 February 2013

Demi Suzana,..Pak Haji miang serahkan balak?



DIMANAKAH SUZANA KINI.....GADIS 26 TAHUN YANG DAPAT KONTRAK KAWASAN BALAK 6,500 EKAR ZAMAN PAS (2003) DARI SETIAUSAHA AGUNG PAS, DATO’ MUSTAFFA ALI YANG KETIKA ITU PENGERUSI PELABURAN YAYASAN TERENGGANU.

Di manakah kau kini wahai Suzana.....
Suzana yang ketika itu adalah seorang gadis cantik, berusia 26 tahun tiba-tiba menjadi ‘glamour’ apabila terbongkar kerajaan Pas Terengganu meluluskan kepada beliau kawasan balak melalui Yayasan Terengganu seluas 6, 500 ekar!


Suzana gadis manis  berasal dari Binjai Kertas, Hulu Terengganu dengan tiba-tiba mempunyai syarikat yang didaftarkan atas namanya Berkat Timber Trading, No Pendaftaran TR 0046100 H ditubuhkan pada 10 Julai 2003 dengan jenis perniagaan Pembalakan dan Menjual Kayu.

Gadis ini adalah pekerja kilang papan Aneka Timber Wakaf Tapai yang dimiliki cina DAP kroni Pas bernama Simon Yeo Kim Team atau dikenali oleh masyarakat tempat sebagai ‘Cina Anak Babi”.

Suzana dan syarikat ini adalah proksi ‘Cina Anak Babi’ ini, apatah lagi Suzana adalah anak saudara kepada orang kuat Pas di kawasan itu bernama Deraman bin Ayub atau Deraman Rambut Uban.

Kawasan Balak yang diberikan kepada gadis ini seluas 6 500 ekar atau 2 600 hektar...teramatlah luas, terletak di Merang, Setiu Terengganu.




Nilai kawasan ini pada waktu itu tidak kurang dari RM5juta atau RM6 juta atau lebih.
Setiausaha Agung Pas yang merupakan Exco Kanan dan Pengerusi Pelaburan Yayasan Terengganu yang bertanggungjawab meluluskan kawasan ini kepada Suzana (Berkat Timber Trading).

Manakala waktu itu, Haji Hadi, Presiden Pas selaku Menteri Besar Terengganu adalah Pengerusi Yayasan Terengganu.
Wakaf Tapai adalah terletak dalam kawasan Dun yang diwakili Mustaffa Ali waktu itu, Pengkalan Berangan. 

PENYELEWENGAN YANG DIKESAN DILAKUKAN IALAH: -
- Syarikat milik gadis ini baru ditubuhkan (tubuh secara ad hoc) tetapi terus diberikan kawasan balak sebegitu luas menunjukkan berlaku salah guna kuasa yang ketara.

- Gadis bernama Suzana ini hanyalah diperalatkan oleh orang DAP tauke sawmill (Aneka Timber ) tempat dia bekerja (Cina Anak Babi)...

- Kawasan Balak ini diluluskan tanpa melalui proses TENDER TERBUKA tetapi kerajaan Pas dan Yayasan Terengganu yang dipengerusikan oleh Haji Hadi Presiden Pas dan Pengerusi Pelaburannya Dato’ Mustaffa Ali (Setiausaha Agung Pas).

- Simon Yeo Kim Team atau Cina Anak Babi inilah yang sentiasa menaja atau member kewangan para pemimpin pas melawat keluar negara dan lain lain keperluan pemimpin pemimpin Pas untuk hidup bermewah.

Demikianlah Pas yang mendakwa berjuang Islam, tetapi sebenarnya mengejar harta, kekayaaan..sekalipun sanggup menggadai maruah kepada bukan Islam yang mempergunakan gadis pekerjanya untuk mengumpan pemimpin Pas!!

6 comments:

  1. Salam tuan,

    Mohon pautkan link kami

    www.mukapetang.com

    Terima kasih tuan

    ReplyDelete
  2. Salam tuan,
    Blog tuan telah dipaut dalam blog Kinta Menjerit

    Tq

    ReplyDelete
  3. BU -- DU, BALAK...KAHKAHKAH....SERBAN PUN BOLEH TRERCABUT

    ReplyDelete
  4. Wallahua'lam
    "The caliph will rise again and change the world(IMAM MAHDI)"
    Seluruh dunia di akan diperintah dengan adil semasa kehadiran Imam Mahdi
    WALLAHUA'LAM

    ReplyDelete
  5. Wallahua'lam
    "The caliph will rise again and change the world(IMAM MAHDI)"
    Seluruh dunia di akan diperintah dengan adil semasa kehadiran Imam Mahdi
    WALLAHUA'LAM

    ReplyDelete