Wednesday 15 May 2013

Nik Aziz Bukan Pemegang Kunci Syurga,Bila Mati Melayu Akan Bersatu


Memetik berita yang dikeluarkan oleh Astro Awani tentang pandangan seorang panganalisis politik, Dr Fuad Othman bahawa Umno dan Pas harus duduk berbincang mencari satu titik persamaan. Perbincangan tersebut seharusnya menjurus kepada masa depan umat Islam dan Melayu di negara ini.

Pada hemat penulis, setelah apa yang ditempuhi oleh orang Melayu selepas keputusan PRU13, banyak suara-suara yang menyarankan agar diadakan satu pertemuan ikhlas antara Umno dan Pas. Suara-suara berkenaan datang dari pelbagai pihak terutamanya para penganalisis politik yang tidak mahu Melayu diinjak-injak oleh bangsa asing khususnya Cina.


Tapi segala pandangan dan cadangan bolehlah dianggap sebagai mimpi saja. Laksana ingin memetik bintang yang tinggi, tangan hangus disambar petir.


Kenapa mimpi?


Sebabnya, selagi Pas dikuasai oleh manusia seperti Nik Aziz, jangan haraplah ingin melihat perpaduan Melayu. Nik Aziz yang didakwa oleh pengikutnya sebagai ulama tersohor, tapi perangai dan tingkah laku langsung tidak mencerminkan yang beliau layak menerima gelaran itu.


Beliau dengan sombong dan bongkak akan meludah ke atas muka sesiapa saja yang cuba menyarankan agar Umno dan Pas bersatu. Tinggi betul ego si Nik Aziz.


Dari kenyataan beliau itu, satu saja yang dapat disimpulkan iaitu, Nik Azizlah punca Melayu tak boleh bersatu...beliaulah bapa perpecahan. Hebat sungguh dendam Nik Aziz hingga tak boleh memaafkan sesama Islam.


Tak perlulah kita mencanang ke langit tentang perpaduan Melayu selagi pemimpin 'Islam' seperti Nik Aziz begitu bernafsu melihat perpecahan Melayu. Tiada sekelumit pun dalam hatinya untuk melihat Melayu bersatu. Apa yang dipentingkan ialah melahirkan pengikut yang taksub akan ketuanya. Padanya perpaduan tak begitu penting sebab mati pun nanti kubur masing-masing.


Apakah Nik Aziz lebih mulia dari Nabi dan wali Allah?


Jika dengan kafir Dap, sanggup berpeluk dan bersentuh pipi, walhal kafir itulah yang secara senyap akan menjatuhkan Islam dan Melayu. Tapi apabila sesama Islam sanggup menggunakan Allah untuk menghancurkan Islam yang lain. Benci sungguh Nik Aziz melihat Melayu Umno yang tak sehaluan politik dengannya sedangkan kita semua berTuhankan Tuhan yang sama...Allah. Hanya Allah yang menentukan ditaraf mana kita...bukan dengan berserban dan berkupiah memanjang yang menentukan sama ada kita ke syurga atau neraka.


Jadi selagi Nik Aziz masih hidup, tak ada maknanya sama ada Melayu Umno atau Pas bertungkus lumus mencadangkan perpaduan Melayu...berbual kosong tentang Melayu bersatu, dimana hujung-hujung akan menemui jalan buntu. Kenapa? kerana Nik Aziz masih hidup.


Sumber 

Baca Artikel Menarik dibawah:

 

Kerana Pak Haji Miang Mei Hua Melacur Lagi


Gempar!!!50000 Pelacur China Hilang Di Pulau Pinang???


Gempar!!!Muslimah Pas Berbogel Sempena Kempen "Blackout" Di Stadium Kelana Jaya?


Gempar!!! Anuwar Diliwat Sampai Gila?

Airmata Darah Keputusan PRU13,Masih Nak Bermimpi lagi?

MAMPOS -!!Video Khas PRU 13 Saksikan Aksi Anwar Ibrahim

Aishah Baby Tak Main Dengan Tok Guru Nike Aziz??

EKSLUSIF : VIDEO AKSI TERLARANG ANAK ANWAR PART 1 AND PART 2

Panas!!Video Pengakuan, Calun PAS Ladang Membalun Isteri Pengikutnya?

EKSLUSIF : VIDEO AKSI TERLARANG ANAK ANWAR Part-1

Video Terkini!!Pelacur Diupah untuk Tipu Warga Putrajaya

Hot!!Biodata Wanita Simpanan Mustapha Ali Didedahkan

No comments:

Post a Comment