Thursday 24 January 2013

Karpal Singh Orang Bukan Islam Pertama akan Jadi Presiden PAS




Karpal Singh membuktikan bahawa Majlis Pakatan Rakyat yang memutuskan bahawa kalimah Allah boleh dilacurkan adalah lebih besar dan layak untuk membuat keputusan tentang kalimah suci ini berbanding Majlis Syura PAS. Mengapa boleh terjadi sebegini? Ini kerana Karpal tahu, bahawa tiada pihak lain yang cukup bodoh dan dungu, melainkan PAS, yang bisa dipergunakan separiahnya.Karpal Singh sepatutnya menjadi Presiden PAS mengantikan Hj.Hadi yang tidak layak kerana faktor "kenyayokan"sering terlupa dan sering hilang ingatan.

Ini bukan satu penghinaan, sesuai dengan label politik “pariah” kepada PAS. Tidak pernah terbayangkan oleh ahli PAS, sebuah institusi yang cukup dihormati dan berpengaruh seperti Majlis Syura mudah diperkotak-katikkan oleh seorang kafir harbi laknatullah. Kasihan, namun ahli PAS tidak kasih pada batang tubuh mereka sendiri, maka persetankan mereka…

Sering sahaja kita dimadukan dengan ayat-ayat suci Al Quran, tatkala pemimpin PAS berhujah. Segala ayat, ayat sekerat malah ayat tidak cukup sifat pun bisa digunakan bagi menghalalkan segalanya demi undi. Tunggu sahaja selepas ini, entah ayat mana pula dimanipulasikan. Terma-terma seperti Tahaluf Siyasi, atau Maqasid Syarie’ah juga tidak akan terlepas di bibir mereka.

Apa yang mereka sedang lakukan adalah sekadar satu penafian, atau lebih mudah kita bilang, satu pembohongan dalam menutup nista yang dilemparkan oleh sekutu harbi mereka. Nawaitunya cuma satu; menghalalkannya demi sekelumit rasa nikmat kuasa.





Karpal, entah untuk berapa kalinya, cukup konsisten dalam isu ini. “Langkah mayat saya dahulu”, itu pendirian kerasnya sejak dulu. Malangnya, kepimpinan PAS masih enggan menerima hakikat bahawa mereka adalah keldai, atau kuda mahupun apa juga objek yang bertujuan untuk ditunggangi.

Karpal Singh telah melakukan suatu pembuktian yang besar ke atas PAS. PAS terbukti terlalu takut kepada Karpal Singh waima sekadar duduk di kerusi roda. Mungkin PAS melihat Karpal seperti “bulldog”, lantas hati mereka bergetar lalu dipenuhi titik-titik kebaculan.

Hanya untuk mempertahankan prinsip dan perjuangan PAS pun mereka takut. Itu perjuangan mereka! Takut dan bacul!

Allah tidak mengurniakan akal fikiran kepada manusia percuma; sia-sia.

Allah juga tidak menjadikan situasi-situasi serta peristiwa di dunia ini sia-sia.

Sebegitu besar hamparan kisah penyelewengan dan nista yang dilakukan oleh PAS dan sekutunya sehingga takut untuk mempertahankan Allah SWT, apakah pencacai dan penyokong PAS masih buta????

No comments:

Post a Comment