Monday 28 January 2013

PAS...Dahulu Al-Quran Perlembagaan Kami, Sekarang Al-Quran Permainan Kami, Buku Jingga Pegangan Kami


Kebanyakan kita telah tahu bahawa kelahiran PAS adalah dari ‘tulang rusuk’ UMNO. Secara lebih tepat, pengasas-pengasas PAS adalah para ustaz-ustaz dan lulusan agama yang telah digembeling oleh UMNO di zaman Dato’ Onn Jaafar untuk menganggotai Biro Agama UMNO, yang diketuai oleh ‘orang kuat’ Dato’ Onn, Hj. Mohd Fuad. Apabila Dato’ Onn Jaafar keluar dari UMNO untuk menubuhkan parti ‘multi-racial’ Independence Malaya Party(IMP), Hj. Mohd. Fuad telah mengeluarkan Biro Agama UMNO dari UMNO lalu menubuhkan Persatuan Islam Se-Malaya, atau PAS, untuk memperkuatkan politik Dato’ Onn Jaafar.

PAS bukan ditubuhkan untuk menegakkan negara Islam atau untuk melaksanakan hudud atau seumpamanya. Tidak hairanlah, apabila Hj. Mohd. Fuad sendiri meninggalkan PAS, PAS telah menjemput Dr Burhanuddin Al-Helmy untuk menjadi Yang Dipertua PAS kedua pada tahun 1955. Sedangkan sebelum itu, Dr Burhanuddin Al-Helmy pernah menjadi Timbalan Presiden PKMM, suatu pertubuhan kiri yang telah diasaskan oleh seorang komunis dari Indonesia, Mokhtaruddin Laso. Sementara sebahagian besar AJK PKMM pula adalah anggota Regimen ke 10 Parti Komunis Malaya(PKM) pimpinan seorang warga China, Chin Peng. Malah, Dr Burhanuddin juga pernah dipilih sebagai Presiden pertama Parti Rakyat Malaya pada tahun 1954. Semasa Dr Burhanuddin masih lagi menjadi Yang Dipertua PAS, walaupun dia berada di dalam tahanan ISA, Nik Aziz Nik Mat telah dinobatkan sebagai Ahli Parlimen PAS pada tahun 1966.

Di era 1960-1970, PAS menentang UMNO dengan menyalahkan UMNO menjalin kerjasama dengan bukan Melayu, khususnya MCA dan MIC. Penceramah-penceramah PAS membaca macam-macam ayat Al-Quran bagi menegakkan pendirian bahawa bekerjasama dengan bukan Islam adalah haram. Tetapi apabila PAS sendiri mula bekerjasama dengan DAP, secara tidak lansung mulai PRU 1990, dan secara lansung mulai PRU 2008 melalui Barisan Alternatif bersama-sama PKR dan DAP, Nik Aziz dan Haji Hadi menggunakan istilah ‘tahalluf siasiyy’, bermakna ‘kerjasama politik’, bagi menghalalkan kerjasama tersebut.


Di era 1980-2000, PAS menentang UMNO dengan menyalahkan UMNO kerana mempertahankan ‘perlembagaan penjajah’ dan gagal melaksanakan ‘negara Islam’, dan menentang perlaksanaan hudud. Sekali lagi, penceramah-penceramah PAS dibekalkan dengan berjela-jela ayat Al-Quran untuk menimbulkan kebencian rakyat terhadap UMNO, malah mengkafirkan UMNO, sebagaimana ‘Amanat Haji Hadi’. Sekarang, setelah ‘tahalluf siasiyy’ dengan DAP, Hj Hadi sendiri mengeluarkan kenyataan bahawa di dalam Al-Quran tidak ada sebut pun ‘Negara Islam’. Lantas PAS mengenepikan matlamat-matlamat ‘negara Islam’ dan perlaksanaan hudud, dan diganti dengan ‘negara kebajikan’.


Dan 2 minggu yang lepas, Hj Hadi menggunakan lagi ayat-ayat Al-Quran untuk MENYOKONG penggunaan KALIMAH ALLAH di dalan Injil versi Bahasa Melayu, dan untuk penggunaan oleh bukan Islam. Yang anihnya, orang-orang kanan Hj Hadi sendiri seperti Setiausaha Agung, Ketua Penerangan dan Ketua Dewan Ulama, semuanya TIDAK MENYOKONG…..sehingga kita tertanya-tanya, naskah Quran mana yang dipakai oleh ulama-ulama PAS….ataupun, apakah mereka ada naskah al-Quran tersembunyi seperti golongan Syiah???



Wahai Hj Hadi…. Tak payahlah nak MEMPERGUNAKAN ayat-ayat Al-Quran untuk mempertahankan tindakan yang bermula dari keputusan politik……yang timingnya pula dibuat selepas mesyuarat dengan Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang. Janganlah nak beri gambaran bahawa semua agama lain menggunakan kalimah Allah….Tanya penganut Yahudi, nama Tuhan mereka ialah ‘Elohim’ dan ‘Yehovah’. Tanya orang Buddha, ‘tuhan’ mereka ialah Gautama Buddha. Tanya orang Hindu, tuhan mereka bernama Shiva, Vishnu, Hanuman dan lain-lain. Tanya orang Sikh, tuhan mereka nama Waheguru. Dan tanya Roman Catholics sendiri di Vatican, Rome dan negara-negara asal penganut Kristian yang lain, tuhan mereka ialah ‘God the father’, ‘Son of God Jesus’ dan ‘Holy Spirit’….mereka tah pernah dengar pun kalimah Allah, kecuali dari mulut orang-orang Islam.



Kalau begitulah realiti di sekeliling kita, kenapa begitu ‘dermawan’ untuk mensedekahkan KALIMAH ALLAH kepada mereka yang siang malam hanya sibuk merancang untuk menjatuhkan kuasa Islam, dan memecah-belahkan perpaduan umat Islam. Berhujjahlah menggunakan kenyataan dan fakta-fakta di keliling kita. Janganlah cuba mempermainkan ayat-ayat al-Quran lagi, sebagaimana PAS telah bermain berdekad-dekad lamanya…….


APAKAH PENGIKUT DAN AHLI PAS SENGAJA MEMBUTAKAN MATA MEMEKAKKAN TELINGA TURUT SAMA BERSUBHAT DALAM KEMUNKARAN.

Article by:http://warisantmk.wordpress.com

No comments:

Post a Comment