Wednesday 3 July 2013

Bagusnya Pak Menteri Pelancungan,Pelacuran Dan Kebudayaan Cina???


Nazri Aziz buat kenyataan kontroversi lagi..kali ni dia kata tidak adil untuk meletakkan status agama seseorang kanak2 yang lahir itu kepada agama Islam hanya dengan mendapat persetujuan sebelah pihak yang beragama Islam saja..contohnya A (lelaki Islam) berkahwin dgn B (wanita mu'allaf) dan mereka pun dapat seorang anak..kemudian akibat jodoh x panjang, A & B bercerai..lebih rumit lagi B kembali kepada agama asalnya.

Kemudian timbul masalah nak tentukan status agama si anak..alam kes mcm ni kebiasaannya status anak itu secara otomatik beragama Islam kerana ia lahir hasil dari perkahwinan yg sah mengikut Islam..dan kalau ikutkan cadangan Nazri Aziz ni, dia ibu (B) kepada anak tersebut boleh tuntut penukaran agama kepada agama selain Islam..ini lagi sekor malaun yang tak paham konsep kebebasan beragama dalam Islam..yang sudah berada dalam Islam tidak dibenarkan keluar dari agama Islam sebaliknya bagi mereka yang bukan Islam pula tidak sama sekali dipaksa untuk memeluk agama Islam..kalau tak paham agama rujuk la guru agama dulu sebelum bercakap!


KUALA LUMPUR: Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz tidak bersetuju dengan cadangan akta penukaran agama kanak-kanak secara satu pihak sahaja dengan mengatakan ia tidak adil kepada bukan Islam.

Beliau berkata, adalah tidak adil bagi satu pihak saja untuk menentukan agama seorang kanak-kanak di bawah umur kepada Islam.

"Sebagai seorang peguam dan beragama Islam, saya tidak selesa dengan situasi ini," katanya kepada pemberita di sini Rabu.

Beliau berkata sebagai seorang yang beragama Islam dan pemimpin di negara ini, 'adalah menjadi tanggungjawab kita untuk melindungi kaum minoriti dan memastikan hak mereka dilindungi."

"Saya percaya apa yang berlaku pada hari ini adalah menangguhkan masalah yang lebih besar," katanya.

Beliau dimintas mengulas mengenai cadangan pindaan ke atas Seksyen 107(b) Rang Undang-undang Pentadbiran Agama Islam (Wilayah-wilayah Persekutuan) 2013 untuk membenarkan salah seorang ibu bapa memadai untuk menukar agama kanak-kanak kepada Islam.

Antara lain, Rang Undang-Undang itu membenarkan mana-mana individu berusia di bawah 18 tahun untuk menukar agama kepada Islam sekiranya salah seorang ibu bapa atau penjaga mempersetujuinya.

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin memberi jaminan kepada semua parti bahawa mereka akan diberikan penjelasan sebelum sebarang keputusan dibuat mengenai perkara itu.-mstar Online



Baca Artikel Menarik dibawah:


Datum Jelatek Projek Pelacuran VVIP

Panas!!Anak Ahli Parlimen PAS Kuala Terengganu Tak Tutup Aurat!!

Pelacur Turki Biayai Anuwar Dalam Gerakan Blackout 505

Pelacur Mabuk Berbogel Di Jonker Walk,Melaka

Adun Terengganu, Dr A Rahman Mokhtar Meninggal Dunia

Zubir Embong Dilantik Speaker DUN Terengganu,..Raja Bahrain Sakit Pale!!?

Pelacur Harus Disekolahkan!?

Pelacur VIP Sokong PembangkangPanas!!!

Lawyer Jadi Bisu Lepas Kena Urut

Nafsu Cina Tidak Boleh Dibendung Lagi

Sirul Azhar Dibenarkan Masukkan Alasan Rayuan Tambahan Kes Bunuh Altantuya

Anak Cina Main Api,..Melayu Yang Terbakar!!

Red Bean Army- Bukan Sahaja Di Alam Maya

Ini Kalilah...Demi Maruah Dari Terus Di Perkosa Taukeh Babi

Hangat!!Tentera Wanita Israel Yang Berbogel Nak Sertai Blackout 505?

Panas!!Pak Menteri Jangan Bela Pelacur Cina!!?

Mati Dalam Lokap: Kadang – kala Memang ADIL,Polis Lebih Baik Daripada Iblis

No comments:

Post a Comment