Tuesday 11 June 2013

Anak Cina Main Api,..Melayu Yang Terbakar!!


Inilah bahana apabila menegur bangsa cina, apatah lagi mempertahankan maruah bangsa melayu dan juga institusi raja.Orang melayu sekarang ini hanya mampu duduk ,tunduk ,tangan diikat dan mulut ditutup sambil kepala diketuk dan dipijak tanpa mampu berbuat apa apa .

Pertahankan bangsa,agama dan negara akan dituduh sebagai rasis,begitulah yang terjadi dinegara ini. Lim Guan Eng menghina nama Allah,beliau dipertahankan tidak ada seekor pun melayu belacan yang berani tampil kedepan dan ambil tindakan.Guan Eng terlepas…esok dia boleh buat lagi. Begitu juga Ngeh Khor Ham atau Nga Khor Meng…dua chauvanis ultrakiasu rasis ini juga bebas menghina Islam dan juga Melayu. Esok dia buat lagi sebab ini semua bukan rasis.Ada yang menghina raja permaisuri agong hingga tunjuk insyarat Fuck …tangkap dan lepas… esok dia buat lagi..hina Agong di FB..tangkap dan lepas… esok dia buat lagi..

Di luar sana apabila cina persoal kerakyatan melayu didepan pusat mengundi hingga ada yang tak boleh mengundi,hingga ada yang dipaksa untuk menyanyi Negaraku,hingga melayu yang dipukul.. Semuanya didiamkan..tak apa sebolehnya mahu diblackoutkan didalam media. Esok dia buat lagi.. Di luar sana jika Melayu Belacan tegur cina dia akan dituduh sebagai perkauman,rasis dan zalim.

Ketua jabatan UM tegur teater berunsur perkauman dilucut jawatan

KUALA LUMPUR 2 Jun – Seorang Ketua Jabatan Drama dan Teater di Pusat Kebudayaan Universiti Malaya (UM) dilucutkan jawatan hanya kerana menegur gaya penulisan skrip teater karya dua pelajar Cina tahun akhir universiti itu yang disifatkan mempunyai unsur-unsur perkauman.

Menurut sumber, ketua jabatan berkenaan yang sepatutnya melepaskan jawatannya pada Jun 2014, telah menerima surat daripada pihak pengurusan universiti pada 22 Mei lalu.

Berdasarkan surat tersebut, pelucutan jawatan sebagai ketua jabatan itu berkuat kuasa 1 Jun ini.

“Setiap pelajar yang mengambil kursus ini akan mempunyai seorang penyelia bagi menasihati karya yang mahu dihasilkan. Isu timbul apabila skrip teater pelajar di bawah seorang penyelia didapati mengandungi unsur-unsur perkauman.

“Apabila skrip dihasilkan dibawa ke panel penilai yang terdiri daripada lima orang (ketua jabatan tersebut dan empat orang pensyarah), pelajar dinasihati untuk mengolah semula skrip mereka,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Bagaimanapun katanya, salah seorang penilai berketurunan India yang juga merupakan penyelia kepada pelajar terbabit berkeras mempertahankan karya yang dihasilkan.

“Alasan yang diberikan penyelia itu ialah seni tidak seharusnya dibatasi oleh sesuatu isu,” katanya.

Namun, empat ahli panel penilai tetap mencadangkan supaya sebelum teater berkenaan dipertontonkan kepada khalayak, skrip tersebut perlu terlebih dahulu mendapat kebenaran pihak polis kerana dikhuatiri menyalahi undang-undang.

Bagaimanapun, penilai yang juga penyelia berketurunan India itu telah bertindak bertemu dengan kedua ibu bapa pelajar berkenaan.

“Ibu bapa pelajar tersebut telah datang berjumpa Dekan Pusat Kebudayaan dan disebabkan bimbang perkara itu dihebahkan, dekan berkenaan telah mengeluarkan surat penamatan jawatan kepada ketua jabatan itu.

“Tindakan diambil tanpa ada sebarang usul periksa dan perbincangan terlebih dahulu dengan ketua jabatan (seorang Melayu) berkenaan,” jelasnya.

Difahamkan teater tersebut menyentuh soal institusi raja-raja selain menyindir dengan mengumpamakan orang Melayu ‘bodoh.’

Dalam masa sama, teater dimaksudkan tetap dipertontonkan kepada khalayak tanpa melakukan sebarang pengolahan pada 18 dan 19 Mei lalu.-Utusan


Baca Artikel Menarik dibawah: 


Ini Kalilah...Demi Maruah Dari Terus Di Perkosa Taukeh Babi

Hangat!!Tentera Wanita Israel Yang Berbogel Nak Sertai Blackout 505?

Panas!!Pak Menteri Jangan Bela Pelacur Cina!!?

Mati Dalam Lokap: Kadang – kala Memang ADIL,Polis Lebih Baik Daripada Iblis

Panas!!!Gadis Melayu Melacur Kerana Taukeh Babi

Suara Rakyat: Jangan Terpedaya Dengan Staf Sementara SPR!!

Perlu Baca!! Pelacur Singapore Di Liwat Babi Hitam

GEMPAR!!DUA AHLI PARLIMEN DAN DUA ADUN PAKATAN AKAN LOMPAT PARTI

Gempar!!Blackout 505- Puntianak Merayau Cari Anuwar

Amoi Main Wayang,Najib Jangan Tertipu!

Wajib Baca!! Presiden Melayu Pertama Singapura Tinggal Kenangan

Cina Malaysia cuba berpolitik cara "Cina China" atau "Cina Singapore" ?!!

Gempar!!!Berkat Pemerintahan Tok Guru,Seorang Pelajar Tingkatan 5 Dirogol Bergilir-gilir

Gempar!!!Gambar Kera Yang Bernama Azran-Melayu Lupa Diri Dan Liberalisme!!?

Gempar!!Kartunis Zunar Dicabul Beruk??

Penjual Aiskrim Yang Diliwat Diminta Berhijrah
Zetto Standley Tabik Spring Untuk Zahid Hamidi

UMNO Di Bogel Dan Dilacurkan !! 3 Naib Presiden Sibuk Jadi Menteri ?!!

Adam Adli Anak Setan Ditangkap Ketika Sedang Menghasut Ditepi Longkang

Kabinet Gabungan Terbaik DS Najib

Nik Aziz Bukan Pemegang Kunci Syurga,Bila Mati Melayu Akan Bersatu

No comments:

Post a Comment