Thursday 13 June 2013

Panas!!!Lawyer Jadi Bisu Lepas Kena Urut


APA sahaja sentuhan daripada pemimpin dan orang Melayu hari ini sudah menjadi salah dan tidak betul kepada kelompok ultra kiasu dalam negara kita dan tanpa melihat kedudukan mereka dalam ruang perlembagaan,kumpulan ini sering mencari sebab untuk bertindak di luar batas undang-undang.

Setelah gagal dalam percubaan yang diangap nekad untuk menumbangkan kerajaan BN pimpinan UMNO dan orang Melayu dengan mahu mengantikan Lim Kit Siang sebagai Perdana Menteri Malaysia dibantu bersama PKR dan PAS, kini kumpulan ini cuba bermain api dengan sekali lagi cuba menjentik institusi Raja-raja Melayu,menghina Nabi Muhammad SAW dan berbagai-bagai lagi.

Institusi Agong sebagai lambang kedudukan orang Melayu dan Agama Islam mula dipermainkan walaupun ada hadis yang menyatakan Raja ini adalah bayangan Allah di muka bumi dan apakah ini permainkan individu malah kita pasti ada tangan-tangan ghaib yang menjadi konduktor kepada orkestra besar yang sedang dimainkan secara tersusun begini.

Sesuatu yang masyarakat dalam negara kita tidak pernah bayangkan akan berlaku iaitu Titah Ucapan Tuanku YDP Agong sempena Hari Keputeraan Baginda di perlekehkan dalam blog dan facebook milik ultra kiasu bahkan kita juga sedang menunggu Titah ucapan Tuanku tatkala membuka sidang Dewan Rakyat nanti, apakah sekali lagi mereka akan meng"anjing babikan" titah Tuanku itu?Sama-sama kita tunggu.

Yang pelik, tidak ada pun wakil daripada DAP, PAS dan PKR melahirkan rasa kecewa dengan tindakan puak-puak yang sedang menganuti ajaran 'BLACK OUT 505' dan fahaman 'INI KALI LAH',pimpinan mereka menjadi bisu, pekak dan buta namun kita tidak hairan dgn permainan politik puak-puak yang suka lempar batu sembunyi tangan ini.

Apa yang berlaku ini sememangnya manitestasi politik kumpulan yang gagal menawan Putrajaya dan mereka bukan sahaja ultra kiasu bahkan banyak tanga-tangan Melayu yang menyokong gerakan ultra kiasu ini yang rasanya tidak perlu ditulis nama-nama Melayu itu.

Kini perhatian rakyat terbanyak yang tidak ingin suasana ini berterusan kembali melihat keberkesanan PDRM dan sudah mula ada NGO dan orang perseorangan yang membuat laporan polis agar disiasat dan diambil tindakan terhadap cetusan-cetusan yang secara sengaja dibuat oleh kumpulan ultra kiasu ini.

Walaupun rekod laporan polis yang dibuat masih belum dapat memecahkan rekod laporan polis pada Ambiga ketika BERSIH (Ambiga sehingga kini masih tidak diambil tindakan) namun orang yang sedar sudah bertindak.

Namun apakah laporan polis akan terus jadi sejarah dan akan ada anugerah 'Guiness Book Of Record' kerana laporan polis paling banyak dibuat untuk kes yang sama kerana erana buatlah paling banyak pun laporan polis dan pihak polis arahkan Pegawai Penyiasat yang berkaliber untuk menyiasat tetapi akhirnya kertas pendakwaan tidak dibuat oleh Peguam Negara dan ini semua menjadi tidak bermakna dan stigma Hishamudin yang dilabelkan sebagai 'Menteri Amaran' akan berjangkitlah pula pada pada Zahid Hamidi yang mungkin akan dikenali sebagai `Menteri hangat-hangat tahi ayam.’

Kita juga ingin bertanya,adakah fahaman BLACK OUT 505 dan pengikut ajaran INI KALILAH turut berada di dalam pejabat Peguam Negara atau Peguma Negara sendiri sememangnya juga pengamal Black out 505 dan Ini Kalilah?Pelik tengok perangai Peguam Negara ini atau kerana sudah terlalu lama berada di kerusi empuk membuatkan beliau menjadi nanar serta buta segala mata pandangnya?

Atau apakah pejabat Peguam Negara dan Peguam Negara sendiri bersetuju dgn pandangan Presiden Majlis Peguam bahawa kumpulan Ultra Kiasu ini tidak bersalah dan jelas ianya merupakan satu hukuman yang telah dijatuhkan sebelum siasatan polis selesai dan mereka ini tidak bersalah biarpun kumpulan ultra kiasu ini sudah rindukan darah polis.

Ketegasan Zahid tidak bererti apa-apa nanti!

Kalau semudah itu proses undang-undang dilaksanakan,kenapa bila DAP buat laporan polis terhadap orang yang dikatakan Papagomo dan dengan satu laporan polis sahaja beliau terus ditangkap untuk membantu siasatan? Gerun dengan apa yang dialami, sampai kini orang yang dikatakan Papagomo,tidur menggigau sampai sekarang.dan difahamkan beliau akan balik kampung, tinggalkan kehidupannya di Kuala Lumpur dan akan kembali belajar agama di pondok(harap-harap beliau akan jumpa Ebby Abadi ditempat belajar agama nanti).

Jadi kita harus bertanya, apakah darjah tafsiran fitnah dan hasutan oleh Peguam Negara ini berbeza antara orang yang dikatakan Papagomo dengan puak ultra kiasu? Apakah darjahnya diukur mengikut siapa yang buat, bangsa apa dan agama apa? Kita juga harus bertanya apakah gesaan Karpal Singh yang mahukan Dewan Negara dihapuskan dengan gesaan saya supaya sekolah cina dihapuskan? Apakah gesaan Karpal Singh tidak boleh dianggap menghasut, sedangkan gesaan saya itu boleh ditafsirkan oleh Peguam Negara sebagai menghasut?

Mungkinlah Karpal Singh ada imuniti sebagai Ahli Parlimen? Apakah gesaannya itu dibuat dalam sidang parlimen? Kalau begitu pihak Peguam Negara tunggulah selepas ini saya akan pastikan akan ada ahli parlimen yang mendesak supaya sekolah Cina dihapuskan.

Pada kita yang marhaen ini, kita diberitahu bahawa undang-undang tidak akan melindungi sesiapa juga yang bersalah dan undang-undang akan terus melindungi sesiapa juga yang tidak bersalah tetapi kenapa Peguam Negara di lihat tidak bertindak seperti yang sepatutnya? Apakah kerana sudah terlalu lama hingga Peguam Negara sudah dirasuk oleh budaya bosan,rasa jemu dan tabu dengan kes-kes seperti ini? Jika memang rasa sudah tabu,sudah tidak reti menggunakan undang-undang,rasanya sudah sampai masanya Peguam Negara,Ghani Patail ini ditukar oleh orang lain,orang yang seharusnya bersama kerajaan,penguatkuasa undang-undang dan Menteri Dalam Negeri.

Rasa simpati kita melihat semangat dan kesungguhan orang Melayu melalui NGO, orang perseorangan, setiap kali Perlembagaan dicabar, mereka turun ke balai-balai polis buat laporan polis tapi akhirnya tidak ada sebarang pendakwaan pun terhadap semua laporan daripada orang Melayu ini.

Atau sudah sampai masanya orang Melayu juga harus mentafsir dan mencari helah disebalik undang-undang ini? Apakah pihak Peguam Negara memang menunggu orang Melayu bertindak mengikut tafsiran undang-undang Melayu yang berpaksi kepada 'Pantang Melayu Menyerah Kalah',' Pantang Melayu Dihina', 'Sarang Tebuan Jangan Dijolok' dan 'Alang2 Menyeluk Pekasam Biar Sampai Ke Pangkal Lengan',`darah dibayar dengan darah’ atau sememangnya pihak Peguam Negara sememangnya sedang menunggu bau hanyir darah orang Melayu menusuk ke hidung demi mempertahankan Institusi Raja, Agama dan Negara?

Kepada pemimpin yang lebih berkuasa daripada Peguam Negara yang juga berkuasa melantik, menukar hatta memecat sekalipun, janganlah cuba bermain kata-kata dengan mengeluarkan berbagai fatwa bagaikan Madah Berhelah kerana telah sampai masanya untuk berindak demi sebuah keamanan.

Percayalah jika tidak ada keberanian bertindak, kita tunggulah saat kehancuran dan kebinasaan. Kerana perjalanan beribu batu bermula dengan langkah pertama dan beranilah melangkah kerana .jutaan orang Melayu sedang menunggu langkah yang akan disusun.


Baca Artikel Menarik dibawah: 


Sirul Azhar Dibenarkan Masukkan Alasan Rayuan Tambahan Kes Bunuh Altantuya

Anak Cina Main Api,..Melayu Yang Terbakar!!

Red Bean Army- Bukan Sahaja Di Alam Maya

Ini Kalilah...Demi Maruah Dari Terus Di Perkosa Taukeh Babi

Hangat!!Tentera Wanita Israel Yang Berbogel Nak Sertai Blackout 505?

Panas!!Pak Menteri Jangan Bela Pelacur Cina!!?

Mati Dalam Lokap: Kadang – kala Memang ADIL,Polis Lebih Baik Daripada Iblis

Panas!!!Gadis Melayu Melacur Kerana Taukeh Babi

Suara Rakyat: Jangan Terpedaya Dengan Staf Sementara SPR!!

Perlu Baca!! Pelacur Singapore Di Liwat Babi Hitam

GEMPAR!!DUA AHLI PARLIMEN DAN DUA ADUN PAKATAN AKAN LOMPAT PARTI

Gempar!!Blackout 505- Puntianak Merayau Cari Anuwar

Amoi Main Wayang,Najib Jangan Tertipu!

Wajib Baca!! Presiden Melayu Pertama Singapura Tinggal Kenangan

Cina Malaysia cuba berpolitik cara "Cina China" atau "Cina Singapore" ?!!

Gempar!!!Berkat Pemerintahan Tok Guru,Seorang Pelajar Tingkatan 5 Dirogol Bergilir-gilir

Gempar!!!Gambar Kera Yang Bernama Azran-Melayu Lupa Diri Dan Liberalisme!!?

Gempar!!Kartunis Zunar Dicabul Beruk??

Penjual Aiskrim Yang Diliwat Diminta Berhijrah
Zetto Standley Tabik Spring Untuk Zahid Hamidi

UMNO Di Bogel Dan Dilacurkan !! 3 Naib Presiden Sibuk Jadi Menteri ?!!

Adam Adli Anak Setan Ditangkap Ketika Sedang Menghasut Ditepi Longkang

Kabinet Gabungan Terbaik DS Najib

Nik Aziz Bukan Pemegang Kunci Syurga,Bila Mati Melayu Akan Bersatu

No comments:

Post a Comment