Friday 14 June 2013

Pelacur VIP Sokong Pembangkang


Tidak pelik jika kita lihat hari ini ramai yang digolongkan sebagai MELAYU yang berjaya cenderung menyokong pembangkang. Ini kerana bagi mereka, apa yang dilakukan oleh Kerajaan hari ini tidak cukup bagus. Mereka merasakan negara patut lebih maju daripada sekarang. Maka pelbagai teori terkeluar. Ada yang menyatakan bahawa harga kereta sepatutnya lebih murah. Ada pula kata taraf hidup semakin lebih menekan. Ada juga yang mengeluh kerana nilai duit hari ini memang tak cukup. Dalam keadaan ekonomi dunia yang masih belum pulih, ramai bijak pandai Melayu mahukan kehidupan mereka sebelum krisis ekonomi sedangkan beberapa negara dunia yang dahulunya dikira negara maju sudah jatuh bangkrap. Apa yang mereka mahukan sekarang ini adalah sebuah UTOPIA. Mereka mahukan keadaan yang IDEAL untuk semua keadaan.

Apa yang berlaku ketika ini tidak jauh bezanya dengan keadaan sebelum merdeka. Cerdik pandai Melayu yang terhasil daripada Sultan Idris Training College (SITC) atau Suluh Budiman telah menubuhkan Kesatuan Melayu Muda (KMM) di bawah pimpinan Ibrahim Haji Yaakob dan rakan-rakan. Di bawah KMM terdapat ramai cendiakawan Melayu yang terdiri daripada para guru dan wartawan. Ramai daripada pemimpin-pemimpin yang terhasil daripada KMM ini membentuk Parti Kebangsaan Melayu Malaya (PKMM). Matlamat PKMM adalah mewujudkan Tanah Melayu Merdeka di bawah gagasan MELAYU RAYA dengan gabungan dengan Indonesia (Indonesia Raya). PKMM juga telah mewujudkan pakatan antara golongan radikal Melayu (PKMM) dengan Parti Komunis Malaya (PKM) di bawah nama PUTERA-AMCJA. Seperti mana gerakan BLACK OUT 505, haluan kiri sebelum merdeka (PUTERA-AMCJA) telah melancarkan HARTAL 1947 sebagai satu bentuk civil disobedience.


Gambar dari blog Double Y


Apa persamaan antara cendiakawan Melayu zaman sebelum merdeka dengan Melayu bijak pandai sekarang yang lebih cocok digelar Melayu Liberal? Kedua-duanya memperjuangkan UTOPIA. Mereka mahukan sesuatu yang tidak sesuai dengan zamannya. Jika perjuangan PKMM berjaya membentuk MELAYU RAYA / INDONESIA RAYA, adakah Malaysia mencapai kemajuannya seperti hari ini?

Cakap memang mudah tetapi nak melaksanakannya bukan semudah itu. Rakyat Malaysia mahukan harga kereta murah, pendidikan percuma, harga minyak murah dan pelbagai lagi harapan lain. Namun apabila Kerajaan mahu melaksanakan GST yang bukannya mahu mengutip cukai baharu tetapi lebih kepada mengemaskini sistem percukaian sedia ada, dah ramai yang melenting. Sedangkan negara yang melaksanakan pendidikan percuma mengenakan cukai yang lebih tinggi kepada rakyatnya. Manakala negara yang harga kereta lebih murah daripada negara kita sendiri harga minyaknya lebih tinggi dari Malaysia.

Kita ambil contoh Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang menjanjikan pendidikan percuma jika berkuasa. Berjanji memang mudah tetapi Universiti dan Kolej Universiti di bawah Kerajaan PKR (UNISEL dan KUIS) sendiri mengenakan yuran yang lebih tinggi daripada IPTA lain. 

Jika benar pendidikan tinggi percuma bukan perkara mustahil, mengapa tidak dilaksanakan di negeri sendiri terlebih dahulu?


Baca Artikel Menarik dibawah:

Panas!!!Lawyer Jadi Bisu Lepas Kena Urut

Nafsu Cina Tidak Boleh Dibendung Lagi

Sirul Azhar Dibenarkan Masukkan Alasan Rayuan Tambahan Kes Bunuh Altantuya

Anak Cina Main Api,..Melayu Yang Terbakar!!

Red Bean Army- Bukan Sahaja Di Alam Maya

Ini Kalilah...Demi Maruah Dari Terus Di Perkosa Taukeh Babi

Hangat!!Tentera Wanita Israel Yang Berbogel Nak Sertai Blackout 505?

Panas!!Pak Menteri Jangan Bela Pelacur Cina!!?

Mati Dalam Lokap: Kadang – kala Memang ADIL,Polis Lebih Baik Daripada Iblis

Panas!!!Gadis Melayu Melacur Kerana Taukeh Babi

Suara Rakyat: Jangan Terpedaya Dengan Staf Sementara SPR!!

Perlu Baca!! Pelacur Singapore Di Liwat Babi Hitam

GEMPAR!!DUA AHLI PARLIMEN DAN DUA ADUN PAKATAN AKAN LOMPAT PARTI

Gempar!!Blackout 505- Puntianak Merayau Cari Anuwar

Amoi Main Wayang,Najib Jangan Tertipu!

Wajib Baca!! Presiden Melayu Pertama Singapura Tinggal Kenangan

Cina Malaysia cuba berpolitik cara "Cina China" atau "Cina Singapore" ?!!

Gempar!!!Berkat Pemerintahan Tok Guru,Seorang Pelajar Tingkatan 5 Dirogol Bergilir-gilir

Gempar!!!Gambar Kera Yang Bernama Azran-Melayu Lupa Diri Dan Liberalisme!!?

Gempar!!Kartunis Zunar Dicabul Beruk??

Penjual Aiskrim Yang Diliwat Diminta Berhijrah
Zetto Standley Tabik Spring Untuk Zahid Hamidi

UMNO Di Bogel Dan Dilacurkan !! 3 Naib Presiden Sibuk Jadi Menteri ?!!

Adam Adli Anak Setan Ditangkap Ketika Sedang Menghasut Ditepi Longkang

Kabinet Gabungan Terbaik DS Najib

Nik Aziz Bukan Pemegang Kunci Syurga,Bila Mati Melayu Akan Bersatu

No comments:

Post a Comment