Sunday 9 June 2013

Ini Kalilah...Demi Maruah Dari Terus Di Perkosa Taukeh Babi

 

PRU-13 yang lalu telah membuktikan bahawa kecelaruan yang melanda masyarakat Malaysia mengenai identiti mereka sudah terlalu amat parah. Melayu malu menjadi Melayu. Cina ingin mengukuhkan keCinaannya. Masing-masing bercakap tentang satu bangsa Malaysia, tetapi enggan mendaulatkan bahasa kebangsaan, enggan menerima perlembagaan, menolak sejarah, struktur dan asas kenegaraan serta langsung tidak inginkan perpaduan.

Hakikatnya, Malaysia itu sendiri telah kehilangan arah, tenggelam dalam laungan ‘perpaduan dalam kepelbagaian’. Bagi mengelak masa depan yang lebih buruk, dan PRU-14 menghancurkan segala-galanya, maka mulai hari ini semua pihak harus mencari jalan bagaimana untuk bergerak seiring dalam menetapkan apakah yang dikatakan ‘bangsa Malaysia’ dan ke manakah arah tuju kita.


Kita harus mencuba sedaya upaya untuk memahami kenapa Melayu malu menjadi Melayu dan Cina menjadi terlalu Cina. Kita harus kenalpasti salah siapa dan bagaimana untuk memperbetulkannya.


Malaysia tidak akan mampu meneruskan langkah ke hadapan tanpa terlebih dahulu menyelesaikan masalah ini. Jika kita terus melangkah dengan mengabaikan perpaduan maka kita pasti akan menuju kehancuran. Tidak boleh tidak, kita wajib tetapkan dulu arah tuju supaya kita mampu bergerak seiring dalam satu langkah yang pasti.


Apa yang kita dapati, Melayu yang malu menjadi Melayu ini adalah Melayu bandar yang jiwanya ketinggalan jauh di zaman penjajah. Mereka menyangka merekalah Melayu baru yang lebih bijak dan terbuka, walhal merekalah Melayu lama yang masih mengagungkan penjajah dan apa-apa saja dari barat. Hanya kerana mereka lebih fasih berbahasa Inggeris mereka menyangka mereka bijak. Sedangkan kebijaksanaan bukan terletak pada kefasihan berbahasa tetapi kebolehan berfikir yang hanya mampu dicapai melalui pengalaman dan pergaulan yang luas.


Walaubagaimanapun, Melayu sebegini tidak ramai dan tidak membentuk ancaman yang signifikan kerana pada bila-bila masa mereka akan berubah mengikut rentak rakan-rakan bukan Melayu mereka yang menjadi ‘rujukan atau idola’ mereka.


Apa yang lebih penting buat masa kini ialah menangani masalah Cina yang menjadi terlalu Cina yang semakin galak mencabar struktur negara serta ingin mengubah sejarah. Keengganan Dong Zong mengiktiraf wakil kaum itu di dalam kerajaan hanya kerana mereka tidak fasih berbahasa Mandarin, seharusnya diambil sebagai tanda aras dalam mengukur tahap kronik atau tidaknya masalah identiti keMalaysiaan kaum Cina.


Jelas kaum Cina menyangka perkataan ‘kepelbagaian’ itu memberi hak kepada mereka untuk menjadi sehabis Cina dalam negara Malaysia. Oleh itu, mereka enggan mencari titik perpaduan dalam kepelbagaian serta terus mengasingkan diri.


Tiada siapa yang boleh menafikan bahawa punca kaum cina menjadi begitu asing dan semakin terasing dari arus dan aspirasi negara adalah Sekolah Vernakular.


Kerajaan bertoleransi dalam soal sekolah vernakular selama ini kerana kaum Cina masih mengikut arus negara serta tidak merupakan ancaman kepada struktur sedia ada.


Namun kini, dengan penolakan kaum Cina terhadap kerajaan yang menghampiri 100%, maka secara automatik mereka telah menghapuskan semua alasan untuk kerajaan terus bertoleransi terhadap sekolah vernakular. Lebih-lebih lagi apabila produk dari sekolah ini semakin ghairah mempamerkan niat untuk merampas tampuk pemerintahan negara dan semakin biadap menghina Raja-raja.


Secara dasarnya, tempoh ‘toleransi’ dalam isu sekolah vernakular telah lama luput. Perjanjian awalnya, kaum Cina diberi peluang membuka sekolah sendiri agar senang anak-anak mereka meneruskan pengajian di tanah asal apabila pulang ke sana nanti. Ini kerana, mereka tidak pernah berniat untuk terus bermastautin di negara ini.


Mereka bagaimanapun tidak pulang seperti yang dirancang kerana tanah asal mereka telah diserang oleh Jepun yang menyebabkan mereka terkandas di sini.


Namun, apabila ancaman Jepun di Negara China tamat, kaum Cina masih enggan kembali ke tanah asal mungkin kerana sudah selesa dan mewah di sini.


Oleh itu, jelas sekali bahawa sekolah vernakular telah pun melampaui objektif kewujudannya dan harus dihapuskan pada hari ini juga. Apatah lagi apabila ia terbukti menjadi punca kaum Cina semakin hilang dan hanyut dalam arus keCinaan yang melampau sehingga menjadi ancaman kepada negara. Pendek kata, sekolah vernakular tidak membawa satu pun kebaikan melainkan keburukan semata-mata.


Dari komen-komen di laman-laman sosial, kita dapati bukan semua kaum Cina menyokong Sekolah Vernakular. Ramai di antara mereka yang lebih rasional turut melihat Sekolah Vernakular sebagai sesuatu yang tidak masuk akal, termasuk yang tidak menyokong kerajaan. Kita pasti, sekiranya kerajaan bertegas dan menghapuskan ancaman sekolah vernakular ini, ia akan dengan sendirinya meningkatkan perasaan hormat kaum Cina kepada kerajaan.

 

Justeru, inilah ditegaskan bahawa hari ini adalah hari yang paling sempurna untuk kerajaan bertegas dengan isu sekolah vernakular. Kita pasti, sekiranya kerajaan mendapat maklumat yang tepat, maka kerajaan akan terkejut dengan sokongan yang akan diterima dari masyarakat Cina sendiri.

Percayalah, hanya inilah saja caranya untuk kita menyatupadukan kembali rakyat negara ini, mengorak langkah senada dan seirama, menuju ke arah sebuah negara yang maju dengan satu identiti yang pasti. Ketahuilah bahawa kita hanya ada lima tahun untuk melakukannya. 


Sumber 

Baca Artikel Menarik dibawah:
 
Hangat!!Tentera Wanita Israel Yang Berbogel Nak Sertai Blackout 505?


Panas!!Pak Menteri Jangan Bela Pelacur Cina!!?


Mati Dalam Lokap: Kadang – kala Memang ADIL,Polis Lebih Baik Daripada Iblis

Panas!!!Gadis Melayu Melacur Kerana Taukeh Babi


Suara Rakyat: Jangan Terpedaya Dengan Staf Sementara SPR!!

Perlu Baca!! Pelacur Singapore Di Liwat Babi Hitam

GEMPAR!!DUA AHLI PARLIMEN DAN DUA ADUN PAKATAN AKAN LOMPAT PARTI

Gempar!!Blackout 505- Puntianak Merayau Cari Anuwar

Amoi Main Wayang,Najib Jangan Tertipu!

Wajib Baca!! Presiden Melayu Pertama Singapura Tinggal Kenangan

Cina Malaysia cuba berpolitik cara "Cina China" atau "Cina Singapore" ?!!

Gempar!!!Berkat Pemerintahan Tok Guru,Seorang Pelajar Tingkatan 5 Dirogol Bergilir-gilir

Gempar!!!Gambar Kera Yang Bernama Azran-Melayu Lupa Diri Dan Liberalisme!!?

Gempar!!Kartunis Zunar Dicabul Beruk??

Penjual Aiskrim Yang Diliwat Diminta Berhijrah
Zetto Standley Tabik Spring Untuk Zahid Hamidi

UMNO Di Bogel Dan Dilacurkan !! 3 Naib Presiden Sibuk Jadi Menteri ?!!

Adam Adli Anak Setan Ditangkap Ketika Sedang Menghasut Ditepi Longkang

Kabinet Gabungan Terbaik DS Najib

Nik Aziz Bukan Pemegang Kunci Syurga,Bila Mati Melayu Akan Bersatu
 


 

No comments:

Post a Comment