Thursday 17 January 2013

Buku Amanat Haji Hadi,Antara Fakta & AUTA!!!!



Haji Hadi dalam buku Amanat Hj Hadi, Antara Fitnah dan Fakta menghuraikan tentang perlunya NEGARA ISLAM Pula kerana menurutnya Rasulullah SAW telah menegakkan secara amali (praktikal)-baca pada muka surat 30.

Katanya lagi (muka surat 31)...Melihat kepada nas Al-Quran dan Sunnah menunjukkan bahawa Negara Islam itu mestilah merangkumi dua aspek yang penting iaitu syariat Islam yang ditegakkan dan kekuasaan pendukung Islam yang beraqidah Islamiyah.

Baca pada muka surat 33- Orang-orang yang mengendalikan kepemimpinan negara itu wajiblah beriman dengan Islam yang menjadi dasar dan matlamat negara, amalan dan kegiatannya.

Kenapa... baru2 ini  kata NEGARA ISLAM tiada dalam Quran??? Mengapa tukar kepada NEGARA BERKEBAJIKAN nak ikut Tuan Guru Lim Kit Siang ke????




Tuan Guru Kit Siang tu orang beriman dengan Islam ke wahai Haji Hadi??? kata wajib mengendalikan negara itu orang yang BERIMAN DENGAN ISLAM!!!


Macamana pula Haji Hadi  BOLEH PAKAT dengan ORANG KAFIR nak menuju Putrajaya (memimpin negara)...kata TAK BOLEH ambil orang KAFIR???..Fatwa yang mana satu nak pakai wahai Haji Hadi??

Habis jadi benggong PENYOKONG PAS...kalau nak tipu tu..eloklah semak dulu apa yang telah kita ucap selama ini...Cakap berdolah dalih itu tandanya orang MUNAFIQ!!!

“Kabarkanlah kepada orang-orang munafik bahwa mereka akan mendapat siksaan yang pedih (yaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman-teman penolong dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Apakah mereka mencari kekuatan di sisi orang kafir itu? Maka Sesungguhnya semua kekuatan kepunyaan Allah. dan sungguh Allah telah menurunkan kekuatan kepada kamu di dalam Al Quran bahwa apabila kamu mendengar ayat-ayat Allah diingkari dan diperolok-olokkan (oleh orang-orang kafir), Maka janganlah kamu duduk beserta mereka, sehingga mereka memasuki pembicaraan yang lain. karena Sesungguhnya (kalau kamu berbuat demikian), tentulah kamu serupa dengan mereka. Sesungguhnya Allah akan mengumpulkan semua orang-orang munafik dan orang-orang kafir di dalam Jahannam.” (QS. An Nisaa : 138 – 140)

1 comment:

  1. Salam boss.. Hebat Blog Boss..mMohon dapat dipautkan blog teman http://kamuntingcentral.blogspot.com ke blog boss... Terima Kasehhh Boss..

    ReplyDelete