Wednesday 5 June 2013

Panas!!Pak Menteri Jangan Bela Pelacur Cina!!?




Dah kata dah...

Sesiapa yang jadi Menteri Pengguna, mereka tidak akan dapat lari daripada masalah mengeluarkan kenyataan-kenyataan bodoh yang kemudiannya akan digunakan untuk MENYENANGKAN HATI AHLI-AHLI PERNIAGAAN CINA.

Hasan Malek adalah Menteri KPDNKK yang baru menggantikan Ismail Sabri. Namun, walaupun baru, ideanya tetap lama... idea yang diwaris turun temurun daripada sesiapa sahaja yang bergelar Menteri Pengguna.

Sekarang ini kecohlah tentang pemborong-pemborong sedang menaikkan harga dan kemudian menyalahkan Kerajaan kononnya kerajaanlah yang menaikkan harga. Sentimen ini sedang dimainkan secara meluas oleh pemborong dan peruncit-peruncit yang rata-rata mereka adalah penyokong tegar DAP.

Anehnya, walaupun semua orang tahu bahawa kuasa pasaran sebenarnya terletak di tangan pemborong dan orang tengah di negara ini, masih ramai juga yang menyalahkan kerajaan dan pembeli. Fobia kononnya jikalau pemborong dan orang tengah mogok akan menyebabkan rakyat negara ini MAMPUS BERGELIMPANGAN KERANA KEBULUR kerapkali dimainkan dan didendangkan, sebelum akhirnya KERAJAAN MELUTUT DAN BERSUJUD DI KEPALA LUTUT PEMBORONG, menyebabkan para pengguna akhirnya menjadi mangsa dan perlu menyerap semua masalah.

Para pemborong yang cuba mengajar agar orang Melayu-Bumiputera di negara ini tidak meneruskan kempen terhadap barangan atau produk mahupun perkhidmatan bukan Melayu-Bumiputera, cuba menggunakan kekuatan mereka iaitu dengan mengurangkan penawaran dan menaikkan harga di pasaran. Lebih menarik lagi ialah, mereka juga adalah pemborong dan pengedar produk Melayu-Bumiputera. Tidak cukup itu sahaja, mereka juga memiliki jumlah premis peruncitan yang terbanyak dan terbesar di Malaysia.

Sekaligus, menjadikan mereka seperti bala tentera Amerika Syarikat yang dilengkapi dengan pelbagai kemudahan peperangan menentang suku kaum Afghanistan yang hanya bersenjatakan senjata api buatan sendiri yang tidak pun dipandu oleh laser mahupun komputer canggih.

Menteri berkata, untuk melakukan tekanan terhadap pemborong agar tidak memainkan harga, maka para pengguna perlulah memainkan peranan mereka. Namun setakat itu sahajalah memandangkan menteri yang sama jugalah yang mendesak agar BOIKOT yang dilakukan atas inisiatif blogger-blogger pro-Kerajaan, dihentikan kononnya tidak akan memajukan ekonomi negara.

Tidak pula kedengaran sebarang persediaan alternatif daripada KPDNKK sendiri bagaimana hendak mengatasi masalah kekurangan bekalan makanan atau pemaksaan ke atas penurunan harga seperti mewujudkan pemborong berkelompok yang tidak terikat dengan persatuan-persatuan pemborong sedia ada yang memang jelas, mereka adalah DAP.

Kawalselia pemasaran seperti yang dilakukan oleh FAMA pula tidak langsung dipertingkatkan, bahkan FAMA sebaliknya yang bergantung kepada pemborong dan orang tengah untuk memasarkan produk yang dibeli oleh FAMA. Begitu juga dengan LKIM yang hanya bertindak menyelaras sedangkan pasaran ikan dan hasil laut pula, telah dirompak, dijajah dan dijarah oleh puak lain.

Menteri boleh cakap apa-apa sahaja kerana mereka adalah menteri dan mereka tidak pernah mengalami sebarang kesulitan. Menteri boleh salahkan sesiapa sahaja selagi mana ada pihak yang menjanjikan sesuatu bagi menutup perkara sebenarnya.

Menteri KPDNKK tidak seharusnya BERKONSPIRASI dengan persatuan-persatuan pemborong yang kerja mereka tidak lain hanyalah menyusahkan rakyat. Sepatutnya Menteri bertindak secara adil, cekap dan pantas dengan mewujudkan pelan kontigensi bagi mengimbangi kewujudan serta kuasa persatuan-persatuan pemborong yang tidak berhati perut itu.

Malangnya, Menteri lebih banyak bercakap bagi pihak HARAMJADAH-HARAMJADAH itu!!!


Sumber 

Baca Artikel Menarik dibawah:



Mati Dalam Lokap: Kadang – kala Memang ADIL,Polis Lebih Baik Daripada Iblis

Panas!!!Gadis Melayu Melacur Kerana Taukeh Babi

Suara Rakyat: Jangan Terpedaya Dengan Staf Sementara SPR!!


Perlu Baca!! Pelacur Singapore Di Liwat Babi Hitam


GEMPAR!!DUA AHLI PARLIMEN DAN DUA ADUN PAKATAN AKAN LOMPAT PARTI

Gempar!!Blackout 505- Puntianak Merayau Cari Anuwar

Amoi Main Wayang,Najib Jangan Tertipu!

Wajib Baca!! Presiden Melayu Pertama Singapura Tinggal Kenangan

Cina Malaysia cuba berpolitik cara "Cina China" atau "Cina Singapore" ?!!

Gempar!!!Berkat Pemerintahan Tok Guru,Seorang Pelajar Tingkatan 5 Dirogol Bergilir-gilir

Gempar!!!Gambar Kera Yang Bernama Azran-Melayu Lupa Diri Dan Liberalisme!!?

Gempar!!Kartunis Zunar Dicabul Beruk??

Penjual Aiskrim Yang Diliwat Diminta Berhijrah
Zetto Standley Tabik Spring Untuk Zahid Hamidi

UMNO Di Bogel Dan Dilacurkan !! 3 Naib Presiden Sibuk Jadi Menteri ?!!

Adam Adli Anak Setan Ditangkap Ketika Sedang Menghasut Ditepi Longkang

Kabinet Gabungan Terbaik DS Najib

Nik Aziz Bukan Pemegang Kunci Syurga,Bila Mati Melayu Akan Bersatu

1 comment:

  1. suruh menteri ni mask akademi fantasia la..rakyat dh meluat dgn berckp tp apa pun x ada tindakan lanjut!

    ReplyDelete