Tuesday 19 February 2013

ARAB SPRING AGENDA YAHUDI UNTUK UMAT ISLAM!


ADA pihak yang cuba mengaitkan Arab Spring sebagai sesuatu yang mungkin berlaku dalam perkembangan politik di Malaysia. Mereka ingin membawa perubahan landskap politk tempatan unutk mencapai matlamat mengabil alih kuasa melalui apa yang dianggap sebagai kebangkitan rakyat terhadap kerajaan yang ada.


Tanda-tanda yang menunjukkan ada strategi menggunakan platform di luar proses pemilihan umum secara demokratik ini termasuklah :

* Kritikan dan tomahan yang berterusan ke atas kerajaan dan Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) mlalui himpunan Bersih
* Penganjuran rapat umum dan perarakan secara berterusan yang menguruk kerajaan
* Penentangan terhadap projek-projek yang dirancang dan dilaksanakan oleh kerajaan termasuk Lynas di Pahang dan Rapid di Johor atas alasan kesan negetif ke atas alam sekitar tanpa mengambil kira menafaat projek dari segi sosial dan ekonomi
* Kenyataan-kenyataan pemimpin pembangkang di media luar negara yang memburuk-burukan dasar kerajaan dan sistem pilihanraya.


Isu-isu seperti ini diketengahkan sebagai justifikasi bahawa Arab Spring perlu dilancarkan di Malaysia. Namun perlu diingat, kerajaan-kerajaan yang tumbang atau tergugat berikutan gerakan Arab Spring adalah kerajaan diktator yang telah menjadi dispensable bagi kuasa-kuasa barat setelah sekian lama menyumbang kepada dasar luar negara dan ketenteraan Barat.

Arab Spring tidak relevan di Malaysia kerana ia bukan negara pemerintahan kuku besi walaupun ada pihak yang mengatakan ia zalim, kafir, dan sebagainya.

Dakwaan kezaliman kerajaan yang disuarakan, sama ada dalam Parlimen, media massa atau internet hanyalah pandangan peribadi dan berdasarkan kepentingan politik sempit. kebebasan yang dialami oleh rakyat Malaysia adalah nyata kepada seluruh dunia.




Mereka yang cuba mengimport idea Arab Spring sebenarnya ketandusan dan kemuflisan idea. Apatah lagi geraka itu sendiri bukan sesuatu yang timbul dari bumi Arab tetapi sebenarnya diilhamkan oleh Barat, atau lebih tepat gerakan Neocons dan Zionisme antarabangsa yang tahu tentang kelemahan rejim Arab di Tunisia, Mesir, Libya, Yamen dan negara-negara Arab lain.

Cerita seterusnya klik sini
















No comments:

Post a Comment