Thursday 21 February 2013

Bacul Sungguh Mulut Nik Aziz....ibaratkan Suzana Haiwan Peliharaan



Ketika jutaan rakyat Malaysia bersyukur dengan pelbagai bantuan yang diberikan Kerajaan Pusat, Mursyidul Am Pas, Nik Abdul Aziz Nik Mat sebaliknya menyamakan usaha murni itu sebagai ‘memberikan hampas kelapa dan padi serta jerami kepada ayam dan lembu’.





Menurut Menteri Besar Kelantan itu, pemberian wang ringgit sangat mendapat sambutan kerana sama dengan ayam dan lembu yang akan datang sekiranya manusia memberikan haiwan tersebut makanan yang digemari.
Adakah mereka diatas ini adalah "Haiwan"

Sehubungan itu, beliau menambah, pemberian wang ringgit adalah salah di sisi Islam kerana ajaran Islam yang sebenar adalah memberikan ilmu kepada manusia.

“Orang yang menawarkan (wang) kepada orang, (sama seperti) kalau kita panggil ayam nak suruh ayam datang dekat, kita tabur hampas kelapa, tabur padi. Kalau nak panggil lembu kita bubuh (bagi) jerami."

Adakah pakcik dan makcik kita di kelantan ini "binate"


Kalau usaha murni kerajaan diumpamakan seperti memberi haiwan makan.. apa bezanya Nik Aziz memberi anak-anaknya belanja tak kiralah sama ada untuk belanja sekolah dan sebagainya, adakah anak Nik Aziz juga seekor binatang dan Nik Aziz sendiri adalah BAPAK binatang ?

Adakah mereka ini semua haiwan peliharaan??

Keegoan pembangkang sering menafikan usaha kerajaan untuk membantu rakyat.

Akuilah bahawa yang putih tetap putih, yang hitam tetap hitam.. tapi pembangkang sebaliknya.

Adakah mereka ini semuanya "natang"


Untuk cerita selanjutnya klik sini





















No comments:

Post a Comment