Thursday 21 February 2013

Calun PAS PRU 13 Parlimen Kuala Terengganu Meroyan Cari Publisiti di Pasar Payang



“Raja Bahrin dok tahu … undang-undang ketinggian bangunan dah lama diubah. Dokkan tanah harga berbelas juta ringgit,nak bina bangunan 4 tingkat. ” “Dia dok tahu tapi nok cakap. Bila orang cerdik jadi bodo” “Kita ada justifikasi kita. Jangan nok wat isu..dok faham tanya..dok kan kerana masuk Pas, jadi hok kerajaan buat dok betul belaka!!…”




Di atas ialah petikan kata-kata sinis dan pedas Menteri Besar Terengganu, Dato’ Seri Haji Ahmad Said kepada Dato’ Raja Bahrin yang menentang pembinaan pasar payung yang baru.

Semalam, Raja Bahrin seorang arkitek yang yang terbabit dengan bumbung stadium runtuh itu mengetuai beberapa penyokongnya datang ke pasar payung menghasut dan mengambil tanda tangan peniaga supaya membantah pembinaan pasar kedai payang yang baru oleh Kerajaan Negeri Terengganu.



Dato’ Seri Ahmad berkata kepada media pagi tadi, selepas mengadakan perjumpaan dengan jawatankuasa peniaga Pasar Payang. Menteri Besar dan para wakil peniaga itu membuat kenyataan bersama menyokong pembinaan semula pasar Kedai Payang yang terkenal itu. Raja Bahrin sebelum ini mempertikaikan keputusan kerajaan membina bangunan hotel dan apartment yang ketinggian 23 tingkat (hotel lima bintang) dan apartment 340 tingkat berhampiran pasar Kedai Payang itu.


Sumber dari Terengganu Today
















No comments:

Post a Comment