Saturday 16 March 2013

Lahad Datu: Lagi Ramai Pengganas Sulu Mati

BEBERAPA anggota tentera menaiki sebuah trak yang membawa bekalan makanan ke Kampung Tanduo, Lahad Datu semalam.

LAHAD DATU - Semakin lama pengganas berkubu di Kampung Tanduo di sini, makin ramai pula anggota mereka yang ditemui mati ekoran kecekapan dan ketepatan pasukan keselamatan menjalankan Operasi Daulat di kawasan bergolak tersebut.

Semalam pasukan keselamatan menemui dua lagi kubur baharu pengganas Sulu tidak jauh dari sebuah lubang yang ditemui pada 6 Mac lalu. Di dalam lubang itu mengandungi sembilan mayat.

Dua kubur tersebut mengandungi enam lagi mayat pengganas Sulu yang sudah mereput dan berbau busuk menjadikan jumlah sebenar musuh yang mati ditembak dalam pertempuran pada 1 Mac lalu meningkat kepada 15 orang dan bukan 12 seperti yang dilaporkan sebelum ini.

Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Hamza Taib berkata, dua kubur itu ditemui selepas pasukan keselamatan membuat pemeriksaan teliti di kawasan kampung tersebut.

"Ketika pertempuran pada 1 Mac lalu, dua anggota kita telah terkorban manakala kita pula memberitahu 12 pengganas telah ditembak mati. Namun pada masa itu, kita tidak menemui mayat musuh.

"Apabila kita melakukan pemeriksaan enam hari kemudian, kita menemui sembilan mayat di dalam satu lubang besar. Hari ini (semalam) pasukan keselamatan yang memeriksa kawasan itu sekali lagi menemui enam lagi mayat di dalam dua buah kubur menjadikan jumlah yang mati menjadi 15 dan bukan 12 seperti yang dimaklumkan sebelum ini," katanya pada sidang akhbar di sini.




Klik Sini Panas!!



Baca artikel yang berkaitan dibawah:




















No comments:

Post a Comment